Thursday, November 17, 2011

Mendaki di tgh bandar

Tugas aku utk projek satu tu, patutnya dah settle. Cuma menunggu utk 2nd phase siap, bermulalah tugas aku semula. Tp di ptg ari Selasa, dapat panggilan telefon dari kawan, salah seorang team member utk projek tu, memohon bantuan aku utk tlg "berjaga" kt satu ofis kat Bukit Mahkamah tu yg merupakan salah seorg user utk projek kitaorg ni. 

Perlu monitor kat situ sbbnya projek tu dah guna live data. So nak tahu if ada problem yg berlaku kat sana, so kitaorg leh track the problem dan buat report and send the report to team member utk solve the problem. Patutnya kawan aku yg call tu yg perlu ke sana. Tp memandangkan utk part ni, derang berdua jer..dan derang perlu monitor yg kat Damansara....tu yg perlukan bantuan org lain tu.

Sbnrnya ikut hati malas nak pi...maklumlah aku pun bz ngan projek2 lain tp pikir kawan yg call ni, perlukan bantuan, laktu time kita susah ari tu dia pun byk tlg, so dgn ikhlas hati, tlglah kan...Mujur dia yg call. Kalau org lain yg call, sah2 aku bg BIG NO kat dia. Hehehehe...

Patutnya aku gi sorang. Tp sbb kereta aku problem,, so terpaksa ajak sorang lagi kawan utk temankan. Mujur dia pun sama2 ngan aku willing nak tlg walaupun bukan part kitaorg.

So bertolak kul 9 dari TBS, kitaorg naik LRT ke masjid jamek station. Sampai situ, terus mendaki ke bukit mahkamah. Mujur kali ni aku pakai sport shoes. Sblm ni pernah dah pi situ. So dah tahu dah situasi dia camner. Dgn angkut beg berat kat blkg, berjln ke situ, mmg memenatkan. Sampai ofis situ, perghhhhh basah baju. Cam org baru sampai ke garisan penamat lps marathon.

Gmbr hasil google

Dahler ada macam2 problem ari tu. Dgn lapar lagi, penat lagi....dan ngantuk lagi...adusssssssss...

Dlm kul 11, TL utk another project call. Ajak pi meeting kat bgnn Annex sblh menara TM. So inform kawan tu, yg terpaksa chow tghr nanti. Kawan yg pi ngan aku tu pun nak chow gak. Lagipun apa yg berlaku kat situ, mereka2 yg dok kat Damansara pun leh monitor gak. So rsnya kalau takder kitaorg pun, masalah insyaallah takder kot. 

Dlm kul 2, bersiap utk ke Kerinchi. Ambik LRT gak. sampai jer kat Kerinchi station....aduhaiiiiiiiiiiiiiiiiii rasanya sayuppppppp jer nmpk bangunan Annex tu. Terasa cam kura2 pun ye sbb dok angkut beg berat kat blkg sambil mendaki bukit kat situ.

Gmbr hasil google gak. Sorry curik

Dahler on the way mendaki tu, tetiba ujan..berlari2 anak aku mendaki masuk bgnn Annex. Sekali lagi berpeluh2 badan. Terasa cam nak carik shower, nak masuk mandi. Camner la meeting ngan customer ngan muka serabai, brpeluh gini.

Dahler TL tak sampai lagi. Lobi tu plak takder kerusi, terpaksa la berdiri. Penat takleh nak ckp aaaa. Menunggu hmpr stgh jam, TL call kata ujan on the way pi sana. So mungkin lmbt sampai dan mungkin kalau dia sampai, after meeting, nak balik dah jam. So dia suggest, aku pi sorang jumpa customer. Tp aku ckp, aku tak dpt nak jumpa customer sorang2 sbbnya aku otak tgh blank nak tanya apa...dan benda yg aku nak present pun lom siap sepenuhnya lagi. So tak mo la jumpa dia ngan otak blank. Bincang2, so suggest kitaorg tangguh dulu, jumpa lain kali. Mujur TL baik hati, datang gak ambik aku kat situ then htr aku ke TBS utk ambik kereta.

Ambik jer kereta, terus pi baiki tayar yg bocor tu dan ambik adik then balik umah. MMg penat giler. Lps solat Asar, terus tertido. Penattttttttttttttttttttttttttttttttt....................

No comments: