Monday, November 21, 2011

26?

Dalam sebuah bilik training di sebuah bgnn di area pusat bandar Damansara, kelihatan seorg pemuda sedang mengacau kakak2 awet muda ini tgh buat kerja. Dlm tgh melayan pemuda ni, salah satu perbualan kami.

Aku: Dik, umur berapa?

Pemuda: Cuba akak teka.

Aku dan rakan2 sedang meneka: Mesti budak lagi…tgk muka pun cam budak2 lagi (hensem dan muka tak matang..hahahaha).

Pemuda: Hehehehehe…saya lahir tahun 1987 kak.

Kami: Ooooo…muda la tu..baru 24 thn.

Pemuda: Akak umur brp?

Aku: Cuba teka.

Pemuda: Mlslah nak main teka2.

Aku: Agak2 brp?

Pemuda: Entahla….26 thn kot.

Aku: (Sambil tersengih).. A’ah betullah tu.

Pemuda: Mn blh camtu. Bagitau la umur sbnr brp.

Aku: Yelah……Adik nak tahu tak? Beza umur kita 10 thn.

Pemuda: Eleh..tipu….cepatlah bagitau umur brp.

Aku: Akak dah umur 34 thn la….

Pemuda: Tipuuuuuuu…saya nmpk akak cam umur 26 thn….cepat la kak..brp umur akak.

Aku: Kan ada dah ckp….tp tak caya.

Pemuda: Alaaa..akak tipu….cepat la kak (terusan begging)

Kawan: Pakcik XXXX, minta tlg jap..ambik budak ni bawak balik…

Hahahahahahahahahahaha

No comments: