Monday, November 14, 2011

Bila yg dipikirkan, sebaliknya yang terjadi..

Happy sikit mlm ni sbb program aku berjaya dibuild dgn successnya setelah seharian asyik ada error. Tp frust tak dpt nak test sbb lupa bawak balik boardnya. So kita tunggu esok nyer output barulah say horey kuat2...;)

Setelah berjaya satu keje, kita update blog jap sblm sambung keje lain plak. Nak review doc projek kawan aku sementelah aku perlu mengaudit projeknya. Sblm audit, perlula aku fhmkan dulu pasal projek dan doc2 nya. Hopefully aku berjaya settle sblm aku masuk tido (sambil mata dok pandang tv).

Agak2 leh fhm tak yek tajuk tu? Maksud aku camni...korang selama ni pikir org tu gitu gini...tapi rupanya2 sebaliknya berlaku. Tak seperti yg kita imaginekan sblm ni.

Pernah tak korang ada experience or berhadapan ngan org gini? Maksud aku jadi seperti aku...org yg mengimaginekan org tu gitu gini, tp dia sebenarnya sebaliknya (br kali nak ulang daaaa).

I have one. 

Selama aku berkawan dgn this person, mmg aku dah nmpk perangai dia yg buat aku meluat. Tp aku ignore jelah kan, sbb bukannya aku mengadap dia hari2 pun. Kkdg nk nmpk muka pun susah kan.
Tp dalam masa yg sama, based on citer2 dia pasal keje dia semua....buat aku rs kagum. U can imagine yg dia nyer keje superb, teratur, bagus, bla bla bla....semuanya positive things yg akan nampak. Buat kita rs kagum, rs cam nak ikut jejak langkah dia, terasa cam nak jadikan dia tu mentor kita. Walaupun kedgrn cam org2 sekeliling dia dok kutuk2 dia serba sikit, ttp diignorekan, tp terasa makin kagum ngan dia sbb dia sentiasa berpikiran positif..abaikan apa yg org ckp...do what u want to do...pedulikkkkk la apa yg org nak kata....Lebih kurang gitu la konsepnya.

But segala bayangan positif tu akhirnya berkecai, musnah bila kita hadapi dia sendiri. Bbrp minggu experience ngan cara dia bekerja, buat aku rs cam nak buat gini (Yes, I did it in front of my frens..bad me...huhu).



Yes, aku sakit hati dgn cara dia. And no wonder, kenapa ramai org tak suka dgn cara dia. Aku sudah serik dgn dia. Kalau blh tak mo lagi dah berexperience dgn dia. 

Kkdg terpikir, apa la yg ada dlm kepala otak dia, dalam hati dia sampai buat aniaya kat org gini sekali. Tahu pikir dia jer nak senang, nak dpt best, tp tak pikir perasaan org lain, kesusahan org lain....Hmmmmm...

Harap2 aku taklah jadi cenggini. Takmo lah aku jadi salah seorg yg dibenci dan tak disukai oleh org. Xmolah kan org nmpk kita pun, org dah buat muka meluat.....Kalau blh, nak lah jadi seorg yg semua org mau kawan ngan kita.....Insyaallah... (harus aku baiki perangai aku yg kkdg buat naik darah org lain jer...hikhikhik)

No comments: