Wednesday, September 14, 2011

Alhamdulillah

Bbrp menjak ni aku rs down and kurang motivasi. Bila dah rs down giler2, mata pun berair mengenang nasib diri yg terasa cam makin kelam…….tp masih lom gelap.


gmbr hasil carian dari google

Tp syukur, aku masih punya kkwn yg sudi meluangkan sedikit masa utk mndgr luahan perasaan ni. Yg sabar melayan kerenah aku ni. Dan sudi menceriakan hidup aku di kala aku kesedihan sehingga buat aku lupa seketika dgn perkara yang menyedihkan itu. Thanks frens….seorg kawan yg baik, adalah kwn yg sudi nak share saat anda bersedih kan? Bukannya di kala kita gembira jer derang ada kan?

Pagi ni pun aku mulakan dgn benda yg buat aku rs ishhhhhhh…. Aku kepantangan tul kalau aku dihon org. Seriously, pagi td mmg aku tahu la aku silap..no doubt about it. Kesilapan aku adalah aku masuk lane kanan…di kala kereta tgh bersusun sbb jam. Tp salah ker kita tukar lane? Laktu bukannya aku main redah jer pun masuk lane. Masih berhemah…aku tgk kenderaan tgh brgerak kat lane kanan, so aku nmpk ada ruang utk aku masuk, so aku bg signal, then sikit2 masuk sblh kanan…then damnnnnn kereta blkg tetiba bagi hon sbb marah aku masuk depan dia. Seriously..aku bg signal awal2 lagi, takkan la kedekut sgt utk aku masuk lane tu. Aku pun kalau pagi2 tgh jam tu, aku nmpk ada kete nak masuk dpn aku, selalunya aku bg jer. No harm pun kalau stkt sebijik kete. Lainlah sampai berderet kete nak masuk dpn aku.

Aku benci org hon2 aku kalau benda2 kecik gini. So effect me sampai ofis….arghhhhhhhhh

Tp Allah itu Maha Adil dan Maha Kuasa…Dia sayang hambanya. Di kala aku bersedih dua tiga menjak ni…Dia bg aku kegembiraan utk seketika.

Walaupun skdr sedikit pujian, tp mampu buat aku ceria dan bermotivasi pada hari ini. Walaupun x dpt apa pun, dlm bentuk realiti or material, sedikit kata2 semangat, buat aku rs bersemangat utk teruskan kehidupan aku pada ari ini dan insyaallah hari2 akan datang.

Bak status aku kat facebook smlm

“HIDUP HARUS DITERUSKAN WALAUPUN DUGAAN KERAP MENDATANG..:”

yupppppppp….kita cuba..walaupun pahit, insyaallah kita akan dpt kemanisannya nanti..

1 comment:

Wangi74 said...

Banyak bersabar dengan dugaan hidup Plug.Akak doakan agar plug mempunyai ketabahan dan kesabaran dalam menempuhi perjalanan hidup ni..