Wednesday, December 9, 2009

Kawan2 Lama

Ari ni dok bukak FB. Member sekolah lama letak la gmbr zaman sekolah dulu2. Punyalah aku belek, kenapa aku takder dlm gmbr tu...Pelik la kan, kenapa aku tak ditag kan....(perasan glamer..hahaha)..

Telek punya telek, baru perasan....camner la aku nak ada dlm filem tu kalau aku pun dah pindah sekolah lain...hahahaha....masa Form 4 aku dah pindah masuk MRSM. Tu gmbr yg kawan aku letak tu gmbr zaman derang Form 5.

Kitaorg ni walaupun sekolah lain2, tp sbb rapat masa sama2 sekolah dulu2, yelah geng2 dari sekolah rendah sampai la sekolah menengah dan sampai la skrg ni, masih igt la kan antara satu sama lain. Tambah2 plak adanya facebook..dapat la jumpa balik mana2 yg dah lama tak jumpa tu...

Dlm pada tu, aku terperasan la yg sorang kawan aku ni dah meninggal. Sumpah, aku tak tahu langsung pun dia dah takder. Tu aku yg terkejut gak ler kan, bila member aku tulis "Allahyarham" kat nama dia...Sebak seketika sbb masa zaman sekolah dulu aku agak close la gak ngan dia. Cuma bila dah abis belajar, dgr citernya dia dah pindah Pahang. So terus lost contact. Sedih gak la kan..

Dan dua lagi kawan kitaorg pun dah meninggal. Yg ni kitaorg mmg dah maklum. Sorang meninggal sbb sakit kalau aku tak silap. Aku satu kelas ngan dia dari zaman darjah 2@3 lagi.. Igt lagi dia dok panggil aku anak Ibrahim Libya sbb ayah aku nama Ibrahim. Lagipun masa tu tgh hangat ngan kes Arwah Ibrahim Libya...tragedi memali tu..

Sorang lagi arwah meninggal sbb accident. Sedih gak ler dgr bila dpt berita dia meninggal ni. Ni pun satu kelas ngan aku dari Form 1 lagi.

Dah tua2 ni, biasalah kan, sorang2 akan pergi. Tgk gmbr zaman sekolah2 dulu, teringat time tu. Macam2 suka duka ada. Gelak ketawa, gaduh, gossip...hehehehehe...Aku rs zaman belajar lah zaman yg paling best dlm hidup...

No comments: