Wednesday, May 20, 2009

Nasihat dari seorg rakan

Baru jer td aku semangat nak menulis dlm blog sementara ada waktu ni. Konon lepas semayang Zuhur (nak smyg awal plannya) then nak membebel dlm ni.

Sekali mamat dari India ni ajak borak. Bercerita pasal kawin. Almaklumlah dia sibuk nak kawin next year. Mak bapak carikkan. Baru jer bbrp bulan lepas dok bercerita ngan aku yg mak dia bising suh dia kawin tp calon takder. Tup2 skrg mak ngan ayah dia dah jumpa, so suh kawin tahun dpn.

Mamat ni igtkn aku ni baya2 dia. Dlm 26 thn gitu. hahahaha...terkejut dia bila aku ckp aku ni dah tua. Terus kena bebel. Dok nasihat aku suh carik sorang. Aku kata ada ke kedai jual laki. Gelak dia.

Dia suh aku chat. Yelah, nak kenal tempat lain susah sbb katanya aku nyer routine every day sama jer. Pi keje, balik umah..hujung minggu dok umah. mana la nak jumpa org kan. So katanya....cara yg ada, dgn chat jelah.

Dok bercerita pengalaman dia berchat. Dia kata jgn la percaya 100% kalau chat. but to be fren ok, until one day, kalau dah rs org tu mmg tak menipu, br la leh kawan betul2. tp buat permulaan jgn percaya kat org yg lom kenal lagi.

byk gak ler dibebelnya. TU la ta pasal2 dah nak masuk kul 2. So dah jadi malas nak menulis dah. Nak sembahyang dan nak sambung keje...


No comments: