Tuesday, May 5, 2009

My New Collection

Masa Pesta Buku baru2 ni, cam biasa akan allocate dlm RM100 paling kurang utk beli buku2. Almaklumlah hobi mmg beli buku ngan CD. Tp utk baca dan menengoknya, takes times...hehehe...So ni adalah buku2 yg baru jer beli ari tu. Tu pun ada yg adik aku pinjam dan ada buku2 yg dibeli utk anak2 sedara masih dlm boot kete sampai ari ni konon takut lupa kalau nak pi jumpa derang...heheh...



Twilight tu, sbnrnya masa mula2 carik kat Kinokinuya dulu zaman tgh hangat citer ni, punyala susah. Asyik sold out. Tu yg masa pi Pesta Buku tu, tetiba tu dia, berderet depan mata, rs cam giler kejap. Dan2 jer terus capai sebijik. Mula tu cam tamak gakler kan. Ikut hati nak ambik satu box, Stephenie Meyer nyer series. Tp pikir2, tak yah lah dulu, nak ambik dua jer dulu, New Moon ngan Twilight. Tp bila ikut pikiran waras ku, better beli satu dulu, make sure settle satu dulu, baru pikir for the next. Byk lagi yg aku lom baca.

HM Tuah nyer buku, mmg aku suka baca. Sbb ayat dia sempoi. Ayat2 Cinta tu, aku dah tgk movie dia, tp ni nak try baca novel dia plak. Sajerrrrr....

Seperti biasa, tak nak la asyik ingt cerita2 dunia jer, so sambar la satu buku pasal agama. Utk makanan hati yg keras ini...hehehe


Aku jarang beli novel2 melayu. Sbbnya adik2 aku suka beli. So bg nak elakkan terbeli benda yg sama, aku mmg tak beli. Bg jer adik2 aku beli. Sbb tu masa Pesta Buku ni, aku call adik2 kot2 dia nak kirim. Tp tu la, aku tak jumpa pun yg adik aku nak. Bukan tak jumpa sbb mmg takder, tp sbb ramai sgt org, aku mls nak mencelah derang. Nak capai buku pun susah. So aku ambik jer mn2 yg aku rs ok, then yg aku agak2 sama ngan adik aku mintak. Tak sempat la nak survey. So aku beli 2 novel melayu. Satu aku dah pass kat adik aku. Satu lagi ni, yg ni.

Masa mula baca tu, ok la kan..Menarik la jugak...Tp lelama cam, jalan citer lebih kurang sama jer ngan citer2 lain. Walaupun garapan dia cam lain skit kan. So aku tgk blkg, dah leh agak dah jln citer dia camner...So aku terus stop baca...

Byk aku baca buku2 novel melayu stail sama jer. Laki kaya dipaksa kawin ngan pompuan biasa, then laki tu mula2 tak suka bini dia, buat hal mcm2, then bila bini larik sbb ala2 kena dera, barulah laki tu mencarik bini dia. Then konon2 frust giler, cari bini dia, pujuk2 bini dia..last2 happy ending...Lebih kurang sama jer semua. Mesti last tu bini walau jahat camner pun laki dia mesti back to her husband gak...Hehehehe...Dah brp bijik dah buku aku baca, lebih kurang gini jln citer dia...Tu yg kkdg aku jadi bosan baca novel melayu...Baik aku baca novel Ramlee Murshid ke apa yek aku dah lupa yg Alaf21 tu. yg tu mmg sah2 lain dari yg lain...heheheh..dulu aku suka gak kumpul buku citer dia cam Tombiruo, Semangat Hutan ke apa ntah...skrg jer dah lama tak beli.


Ni antara yg ada kat rak buku. Sbnrnya nak tunjuk, yg buku2 start dari yg 7habit tu sampai la ke blkg tu, aku lom baca pun lagi. tu buku tahun lepas kot...hahaha...Shopaholic series jer dapat je, terus aku baca sampai abis...Suka series tu...my feveret.


Ni plak collection baru. The latest yg beli. Yg batch dia sblm ni pun lom tgk abis lagi..hehehe...Ari tu aku dok pulun Boys Over Flowers Japan version. Sejak DVD problem ni, susah sikit la nak tgk CD. Sbb kena layan guna laptop....

No comments: