Wednesday, December 3, 2008

kaki ku tersepit..hehe

Smlm bz sgt sbb sibuk settlekan pasal server kat bgnn sebelah..org DELL dtg kul 2 lbh utk buat installation utk clustering. so kitoarg terus jumpa kat bgnn tu.

Masa dulu (mula2 DELL install OS semua tu) org DELL kata dia perlukan public IP. xder plak kata benda lain. so aku dah siap2 minta ngan org IDC utk IP tu. so dah settle part tu.

sekali smlm tetiba la plak org DELL ni kata dia perlukan domain utk buat clustering. aduhai...ari tu tak ckp kan...kelam kabut la aku. dahler crosswire aku lupa bawak. so aku call bos aka project manager tanya pasal domain tu. aku bg bos ckp sendiri ngan org DELL tu sbb aku tak reti nak explain.sementara derang dok call2 tu, aku blah balik ofis sat gi ambik mn2 wire yg derang perlukan termasuk la crosswire tu. dahler tghr buta, panas lak tu, ngan jln kaki lagi. yelah nak bawak kete cam tak berbaloi jer.

sampai ofis, ambik apa yg patut, then call kawn yg dok menunggu kat IDC sana ckp better ajak sorang member ni yg tahu lebih pasal server utk tgk apa yg patut. dan mungkin dia fhm apa org DELL tu nak. so aku pi sana ngan member ni.

sampai sana, settle apa yg patut, tp tak settle2 gak. terpaksa kena panggil org IT sbb derang jer yg authorized utk benda yg kitaorg perlukan tu. mujurlah aku ni bukan budak baru. kenal ngan derang2 ni. so just call depa ni. then depa terus dtg tlg.

lama gak ler cuba nak settlekan. asalnya hanya kitaorg berdua jer terus jadi 4 org hehehe...mujur la member IT tu dpt tlg apa yg patut....after dia blah tu...adalagi masalah timbul...so last2 tu, selama berjam2 kitoarg dok dlm server room tu, tak settle gak masalah kitoarg. so kena buat appointment lain ngan org DELL. biar settle dulu hal domain tu.

so ari ni kontek ngan IT member tu, dia ckp better buat domain controller sendiri. so dok la turun naik carik komputer free. so ari ni satu hari settle pasal komputer jer. ngan komputer sendiri lagi...hehehe

seperti tajuk entry tu, bila dah settle smlm, nak balik tu, kitoarg katup la lantai yg buh kabel kat bawah tu. aku main2 tolak jer ngan kaki. hehehe..last2 masa nak tutup yg ke 4 tu, tersepit kaki sendiri. sakit giler...ari ni jln tempang..heheh padan muka..lain kali jgn dok buat keje ngan kaki...

x nmpk sgt...dah biru dah tu...darah pecah kat dlm..nak jln pun sakit..(abaikan kaki ku yg buruk itu)

ari ni dok pindah cpu dari bawah meja ke tepi meja (asalnya dah lama nak tukar tmpt cpu ni. tp asyik la malas nak tutup pc. ari ni ada adik tu pinjam cable. pc ni sensitif sikit sbb ada tambah card. longgar sikit card tu so td tetiba display tak kuar..dah alang2 dok godek2 cable pindah terus lah cpu ni)

pindah ke tepi meja. cable berselerak lagi..malas nak kemas lagi..hehehe..tak larat sihhh..

meja pun berselerak. ngan cable2 lagi, ngan buku2, ngan gelas tak cuci lagi..hehehe ngan mknn lagi...ngan ubat...bla bla bla..

messy kan...cd rom baru jer gi ambik ngan IT unit pg td. sbb nak install linux kat pc satu lagi. pc tu cd rom dia dah kena culik ngan kawan...
lepas lunch lah baru start kemas apa yg patut...rimas lah.............



No comments: