Friday, December 5, 2008

Htr adik

Pagi2 lagi dah kena kuar umah. Kuar umah dlm kul 7 pg. mujur tak jam pun. Adik nak balik kg utk raya Haji. aku ngan adik beradik lain tak balik pun raya ni kecuali adik2 yg tgh bljr. derang kan cuti skrg ni. Aku ni dah 6 thn dah kot tak balik raya haji nak2 lepas arwah mak dah takder kan...cam balik sana pun takder apa pun. selalunya balik jer smbhyg raya, sambung tidur ke apa ke cam ari2 biasa. kalau org kata raya kat Kelantan meriah, ntahler, spjg ingatan aku, tak pernah meriah pun raya HAji..jauhla meriah kalau raya puasa. sbb kalau raya puasa, balik smbhyg raya, masing2 kumpul, salam sesama kitaorg, bg2 duit raya, then pi kubur arwah mak, then start konvoi pi beraya. kalau raya haji, mn la org sambut gitu sekali kan...

sbb mls nak bawak kete sampai ke KL takut jam ngan nak park satu hal kan..so park kete kat LRT Tasik Selatan..mujur kejap jer tunggu, lrt sampai. masuk2 jer, tak jln2 pun lagi lrt tu. then dia wat announcement kata ada apa ntah so kena tunggu dlm 5 min. dua kali dia buat announcement kalau tak silap..tetiba jer ramai jer yg kuar dari lrt tu. pelik jer aku ngan bbrp org yg still dlm lrt tu. kitoarg tanya sesama kitaorg, bukan ker announcement kata suh tunggu 5 min bukannya suh kuar kan...dah asalnya seat penuh, dah ramai kuar, kitaorg pakat duduk..hehehe..selang 2, 3 min lepas tu, org2 yg kuar tu masuk balik....selang bbrp minit, lrt pun jln..

sampai kat the mall tu dlm kul 8. byk lagi masa dan kesian kt adik sbb tak brekfes kan dahler masa pjg nak sampai umah. so aku bawak dia mkn pagi kat mcD sbb yg tu jer yg aku nmpk senang utk mkn. walaupun adik aku ni bukan jenis mkn pagi, tp aku paksa gakler dia mkn, tkut tetiba lapar plak kan atas bas.

lepas settle mkn (aku tak mkn pun bubur tu sbb panas dan mls nak tunggu sejuk) kitoarg pi la hentian putra..mujur bas dah sedia ada. adik aku gi toilet dan beli apa yg patut utk dimakan atas bas..announcement kata penumpang bas yg ada tu disuruh masuk bas.

htr adik ke bas then tanya dia nak suh aku tunggu ke apa kan..takut dia bosan tunggu bas sorang2. dia kta dakperlah, suh aku balik dulu yelah aku kan nak masuk keje. so aku salam dan blah. mujur tak tunggu lama pun...lrt sampai dan dlm kul 10 dah sampai ofis.

masa dlm train nak ke kl tu, aku dah msg kawan aku kata aku masuk ofis lmbt ari ni pasal htr adik naik bas. dia reply kata dia pun lmbt gak ari ni nak pi klinik. so kitaorg msg kat bos. sekali bos pun ckp dia pun masuk lmbt gak...hehehe

2 comments:

azila said...

slmt hari raya aidiladha,plug
;)

plug2pin said...

selamat hari raya aidiladha...minta maaf kalau ada silap bicara