Tuesday, October 25, 2011

Middle-man

Citer ni aku pernah tgk sekali dua jer kot..tu pun tak pernah abis. Lps tu sampai la ni tak pernah tgk pun. Aku pun tak th la citer ni ada related tak ngan citer aku ni. Rasanya tak..hahahaha…Motif ambik gmbr ni? Sajer jer..penyeri…

Aku dua tiga menjak ni mmg bz melampau. Ngan aku demam, selsema, batuk..sampai berdarah2 hidung aku. Berketul2 byk plak tu…Terketar2 aku tgk darah tu..lembik lutut sbb seriau.

Sekali lagi, aku bukan nak citer pasal hidung aku berdarah…hehehe..ni citer lain.

Aku ada sorang kawan. Kawan lama gak ler… Kiranya kenal pun lama gak ler. Selama ni aku selalu dgr citer dia komen org lain. Org tu gitu gini. Aku dgrrrr jer. Tp spjg aku kawan ngan dia pun, mmg byk gak ler aku tensen ngan dia, tp aku diam jer. Susah nak berckp ngan org yg rs dia asyik betul jer. Buang karan jer kalau dok berbahas ngan dia. Tp kalau aku sakit hati sgt, aku sound gak ler.

Dua tiga menjak ni, mmg aku tensen ngan dia. Sakit jiwa segala ada. Tp aku sabar jer. Kkdg terlepas gak, tp aku berjaya control balik marah aku tu. Malas nak gaduh lelama..nak2 ngan org yg kita kerap jumpa kan. Nak tak nak, muka sama gak kita ngadap kan?

Selama ni, kita tk th nak citer kat sapa..mls la nak ngumpat ngan org lain yg takder kaitan kan?. Abis2 aku citer ngan adik aku. Kkdg aku pikir….agaknya sbb dia gitu gini la kot, org lain buat macam2 cam apa yg dia komen selama ni pasal org lain.

Tup2 disbbkan ada satu kejadian ni, aku baru tahu yg ramai rupanya org2 sekeliling dia yg sakit jiwa ngan perangai dia. Apa lagi, sesama bercerita lah kan. Rupanya best gak bila dpt jumpa org yg dapat luahkan perasaan yg sama.

Yg tak bestnya….org yg diumpat ni, kawan aku…..org2 sekeliling dia tu, aku lom pernah lagi wat hal ngan depa dan depa pun lom buat hal ngan aku. Maklumlah baru rapat.

Kkdg rasa tersepit gak……sbb dia adalah kawan aku….tp dlm masa yg sama, aku pun tensen gak ngan dia, nak2 org2 sekeliling dia pun berperasaan sama ngan aku. Org2 tu pandang aku as kawan dia. Kkdg derang pun cam ada limitation sikit bila berckp ngan aku. Mn la tahu kan kalau2 aku pi ngadu kat kawan aku ke kan…walaupun aku ni bukannya jenis batu api or jenis pi ngadu domba ni.

Skrg ni, aku jadi cam tawar hati sikit ngan kawan aku. Tp dlm masa yg sama, kesian plak kat dia….Entahler..tak reti nak citer lebih2…