Thursday, April 29, 2010

Rezekiku, rezekimu

Kkdg kita rs cam tu hak kita tp kita tak sedar yg apa yg kita miliki sbnrnya hak milik org lain. Cam pernah aku dgr ceramah dari sorang ustaz dulu. Dia ckp, bila kita hilang duit ke apa, kita punyalah bengang kan. Padahal sbnrnya, ada hikmah atas kejadian tu. Mungkin benda yg hilang tu bukan hak milik kita, tp milik org lain. Dan mungkin cara kita miliki harta tersebut adalah dari cara yg salah.

Aku sbnrnya tgh memujuk hatiku. Yelah kan, musim isi tax kan. Bila diisi online tu, tgk2 aku kena byr tax..huhu.. Kkdg rs ketidakacian dlm borang tu. Yelah walaupun aku ni takder anak, tp kitaorg menanggung adik2 yg masih bljr. Mujur skrg ni tinggal sorang jer. Bab pelajaran adik2 xder pun dlm tu. Tu yg aku pikir...mungkin bukan rezeki ku tp rezeki org lain. Yelahkan...tax tu kan utk kegunaan rakyat mesia gak kan...

Dan ari ni dpt bonus. Br jer nak rs pegang duit byk, sekali tu dia, kena potong PCB punyalah byk...nak nangis jer rs. Tp tu la..cam biasa, aku pujuk hati, tu bukan rezeki ku tp rezeki org lain...Dan mungkin secara tak langsung jadi rezeki aku gak..yelah duit tu kan nanti guna utk negara..aku pun terpalit sama la kan...

Anyway, bersyukur jelah ngan rezeki yg ada. Insyaallah Allah bg rezeki lagi kat kita. Semoga dimurahkan rezeki. Amin..

No comments: