Tuesday, October 6, 2009

Bz

Dah lama aku tak masuk, update apa2 kat sini. Byk sgt benda bermain dlm kepala sampai tak buat apa pun...hahahaha. Laktu minggu lepas satu minggu sibuk ngan training. Ngan tugasan big bos bagi suh uruskan jamuan grup kitaorg. Ngan keje lagi yg byk tak settle..Pening2...

Ari tu plan nak tukar theme, siap pilih theme apa nak, download semua tp tak buat2 lagi pertukaran dia. Konon nak buat hujung minggu ari tu. Tp laptop buruk aku tu buat hal la plak. Sakit hati tul la....Manjang jer problem sana, sini. Cam suh aku carik pengganti dia, cam nak retired jer laptop tu...TUnggu la nak retired pun, bg la aku simpan duit dulu, cukup duit, aku carik la pengganti muda...

Hujung minggu ari tu, tetiba jer sakit kepala. Dgn byk benda nak dibuat. Pagi2 lagi dah siap nak kena pi umah baru tu, org yg pasang gril nak dtg, nak kutip balik gril dia. Aku suh dia ganti lain sbb yg dia buat ari tu buat aku sakit hati giler (lain kali lah citer). Then konon petang kawan adik aku nak dtg nak tgk umah sewa yg aku dok skrg. Tp tetiba jer dia kata dakper kalau skdr dia nak tgk dari luar jer, so aku terus tukar plan, pi umah akak aku kat Damansara Damai sbb dia buat open house.

Pi sana, jadi tetamu jer..hehehehe...tp tolong la serba sikit, sian akak aku kan. Tlg tidurkan anak bongsu dia, lepas tu aku tidurkan diri aku sendiri...hehehe...Tup tap sana sini, sampai lepas isyak aku lepak situ. Terus konvoi ngan adik balik rumah. Kononnya dia nak ajak aku pi jog la pagi esoknya.

Sampai umah terus terbongkang dpn tv. Dgn terketar2 kesejukan. Tak tahu la pesal apa, nak demam ke apa tak tahu la..Kepala pun dah sarat sgt...Tu yg terus tertidur..

Pagi esoknya, bgn utk Subuh, tanya adik aku, nak pi jog ker. Dia pun dok tanya aku balik. Masing2 bertanya sesama sendiri. Last2 tak jadi pi jog, tp kitaorg pi carik barang kat Carrefour. Kul 8 pg terus pi Alamanda. Adik akubeli brg dpr. Aku dah siap2 beli minggu lepas. So mknn mentah masih byk la.

Balik tu, aku pi buat facial jap sbb mmg appointment dah dibuat. Balik dari facial, aku start masak. Rugi la kan nak beli luar sbb adik2 aku ramai lepak minggu ni kat umah tu. So utk 4 org, amatlah berbaloi masak2 ni. So aku masak daging goreng masak dgn sos tiram dan tomyam putih seafood dan kerang rebus. Rs best plak, riuh rendah umah tu kitaorg dok bergelak ketawa, usik mengusik...Uiihh..tak sabar nak tunggu adik2 lain dtg cuti sekolah nanti...Lagi la kecoh kan.

So ari ahad tu asalnya plan nak ke Ikea sambil nak singgah umah K.Manis, tp tak jadi, dok melepek jer kat umah. Dah badan pun rs panas, penat smcm, tambah plak kepala pun dok berdenyut lagi.

Insyaallah, minggu dpn lah ke sana. Apa2 pun nanti sy call akak yek, K.Manis


1 comment:

Wangi74 said...

I tungguuuuuuuuuuuu..nak tunggu anak dara sorang ni kan..dah kuih raya dah nak naik expired dah..hehehe