Thursday, March 22, 2012

Bila Blog Tidak Berupdate

Alasan 1
Pernah tak berlaku pada korang situasi cenggini?

Bila dalam kepala korang dok karang apa yg korang nak tulis. Pjg lebar karangan yg korang karang guna kepala otak korang. Dgn harapan nanti karangan itu dapat di copy paste kat dlm blog.

image

Tp bila ngadap jer laptop, tetiba korang blank…tak tahu mn pi ayat yg dikarang dlm kepala tu.

image

Di sbbkan mls nak buat karangan lagi, korang pi bukak site lain… At the end, tak update pun blog. Tp bila dah tutup laptop, buat benda lain, idea mencurah2 datang… Annoyed

Alasan 2
Korang bukak blog utk menulis. Tetiba ternmpk link FB, so bukak FB dulu.

image

Main games….

Mula2 Mafia Wars,……….

Lepas tu Hidden Chronicles,…….

Lps tu Farmville………..

Lps tu baca status kekawan……

Lepas tu, tutup browser…

Gi tgk tv…….

image

Alasan 3: 
Sajer malas………….

image

-----------------------------------------------

Apa2 pun berbalik tujuan asal berblog. Apsal aku berblog?

Aku bukannya seorg yg rajin nak menulis tgn. Tulisan aku buruk!

Bak org kata, tulisan Dr katakan….(sian Dr2 dituduh bertulisan buruk..)

Masa aku sekolah dulu2, pernah la kena perli sbb tulisan buruk aku. Instead of org lain semua senget ke kanan, aku punya tulisan senget ke kiri. Dahler buruk…bak kata cikgu sejarah aku masa tu (dia la yg perli2 tulisan aku dalam kelas sejarah)…tulisan zaman purba…cam org nak jatuh ke blkg…. Laughing out loud

Aku suka pada “kenangan” (sbnrnya tak reti nak cari perkataan sesuai). Maksud aku, kalau org lain tulis diary utk catitkan segala kenangan, aku catitkan dalam kepala. Maklumlah aku mls menulis tgn. Diary aku penuh ngan tulisan2 yg berkaitan dengan kerja dan to do list aku jer.

Bila tulis dalam kepala, nak2 skrg ni memori aku dah byk berkarat dan full, so byk la memory lost.

Dan aku suka berkata2 dalam kepala aku. Maksud aku, kalau aku baca sesuatu ke apa, or aku lihat sesuatu, or aku tensen or apa2 jelah (byk tul or aku)..aku byk berkata2, memberi pendapat, bergaduh, mengarang dalam kepala instead of meluahkan pada org.

Mungkin bagi org lain, ishhhh apa daaaa dia ni. Tp bg aku ok what….daripada aku marah2 org tu straight fwd..atleast ia beri masa utk aku pikir, adakah itu jln terbaik utk aku buat.

Utk mengurangkan beban kepala aku, sbb tu lah aku kalau ada masa, dan kerajinan, aku luahkan apa yg terkarang dalam kepala kat dlm blog.

Bukannya utk mencari populariti, mencuri perhatian org…sbb aku bukannya org glamer pun kat alam ni. And tak terpikir pun utk ada org baca selain my few frens yg tahu wujudnya this blog.

Tapi betulla org kata……bila kita luahkan, tak kira la kat kawan ker, kat blog ker or kat sesapa lah…terasa kepala tu ringan..cam satu beban dah diangkat dari diri kita.

Peace Winking smile

No comments: