Thursday, February 9, 2012

Kemas Time

Krekkkkk……(buka pintu blog ;)

Lama giler tak update. Bukan busy pun tapi lebih kepada malas. Bukan takder benda yg nak diceritakan, bykkkkkkk…tp malas nak mengarang.

Perkembangan terkini?

Aku baru jer lepas solat Zuhur. Org kata lepas buat ibadah patutnya lagi semangat la kan? Hehehehe..

Aku ari ni aduhaiiiiiii semangat malas tgh tinggi menggunung. Sama tinggi ngan kerja2 yg perlu disettlekan.

Pagi td konon nak bg hilangkan semangat layu, aku layan lagu Kara – Step. Tetiba rs nak joget2 bg lepas perasaan. Tp mn leh joget2 nanti bbdk bilik ni kata aku giler plak kan. So terpaksa la aku joget secara di alam maya (dalam kepala aku jer) sambil kepala terhangguk2 ikut lagu.

Lepas tu aku tambah lagi dlm playlist tu lagu2 CNBlue dan lagu2 yg berkaitan bg aku hangguk2 kepala ni biar segala debu, habuk semua kuar.

Dgr lagu2 CNBlue, tetiba terasa cam nak main gitar plak. Adusssss….bestnya kalau pandai main gitar. Kreng..kreng..kreng…

Tetiba aku rs lapar plak. Tghr td aku rs lunch yg tak best. Konon mkn kat luar sbb bosan mkn kat cafe bawah ni. Plan nak mkn steamboat tp member plak tak mo. So main terjah jer mn2 kedai. So masuk la kedai western.

Order ribeye steak. Dpt2 aduhai, plain la. Black pepper dia tak rs sgt. So mkn dgn penuh takder perasaan. Nak wat camner kan…rezeki tokey kedai, bukan rezeki aku.

Namun demikian, aku bersyukur sbb skrg ni rezeki aku makin murah. Alhamdulillah.

Aku dah dpt dah keje utk part-time tu, so kebusyan aku makin bertambah. Walaupun beban makin tambah, tp aku masih ada byk masa utk aku layan citer2 Korea dan melayan mimpi dan fantasi aku. (Gelak jahat jap)

Kalau ikut kemalasan aku, tak kuasa aku nak tambah pendapatan aku. Baik aku abis masa ngan melepek atas katil layan citer Korea. Tp bila buat kira-kira, mata aku pun bertukar jadi mata duitan, so aku buang perasaan malas tu.

Walaupun semangat malas masih wujud, tp still aku leh manage lagi la takat ni. Kalau aku buang perasaan malas, lagi mantap kot kerja aku.

Eh….aku sambung buat keje lah.

Nota utk diri: Kalau tukar lagu hangguk2 tu ngan lagu yg ‘lebih baik’ kan bagus. Ish ish ish..apa nak jadi ni…

No comments: