Tuesday, January 3, 2012

Kejutan

Aku rs aku ni mengalami kejutan. Bukan kejutan budaya tp kejutan cuaca. And skrg ni aku rs tak sihat.

Skrg ni aku kat kg. Sajer bercuti sblm memulakan keje di tahun baru.

Aku blk ari tu, naik flight kul 6.35 pg. Tido pun tak cukup, bgn kul 2 pg, bersiap dan terus ke airport dlm kul 3 lbh pg. And melepak kat sana sampai la waktu utk masuk ke dalam departure hall.

Sajer gi awal sbb kesian kat adik aku nak pi keje plak lepas tu. Yelah, imagine la kalau tido tak cukup, lepas tu kena pi keje plak. Azabbbb..

Masa dok dlm flight, tetiba org blkg aku dok bersin2. Aku dalam hati siap ckp, “Abis ni, jangkit satu flight”

Dan padan muka aku, turun jer dari flight, aku terus terbersin2 dan start tekak sakit. Aduhaiiiiiii..dugaan.

Sampai jer kat umah ayah…lagiiiiiiiiiiiiiiiiii la dugaan.

Dahler spjg hari hujan, terpaksa plak mandi ngan air yg sejuk giler. Cam mandi ngan air dari peti ais. Dahler takder heater. Tak kuasa plak kan nak panaskan air semata2 nak mandi.

Time mandi, selalu ambik masa utk masuk dalam air tu ;). Tp mandi tetap mandi. Tak pernah plak miss mandi. 2 kali sehari lagi tau.

So skrg ni mmg tak berapa nak sihat. Ngan hidung buat hal, tekak buat hal, kepala pun kkdg pusing2. Hopefully dapat la recover sblm masuk ofis esok.

No comments: