Tuesday, January 5, 2010

New Year

Konon nak pi broga tu kan, last2 tak jadi. Bukan grup tu yg tak jadi pi, tp aku yg tak jadi pi. Mula tu cam beriya la kan nak ikut derang pi. Siap ptg tu msg kawan kata confirm jadi pi. So minta dia kejutkan takut tak terbangun kul 4 pg tu la kan...

Tp dah mlm tu, hati cam dlm persimpangan dilemma. Tetiba cam mls nak pi. First reason sbb nak kena bgn awal pagi sedangkan aku biasanya pi jogging pun after subuh. Second reason sbb mlm tu kan gerhana bulan. So nak gak tgk gerhana tu.

Pikir punya pikir, last2 tak jadi pi. Sbb decide nak tgk gerhana tu. Yelah, gerhana tu bukannya selalu jadi kan. Sekali sekala jer. Broga tu insyaallah, selagi tak runtuh, dia masih kat situ. Gerhana tu kemungkinan start dlm kul 1 lbh, so camner nak bgn kul 4 utk pi broga kan? TU yg cancel join derang pi sana.

So tunggu la dpn tv ngan laptop utk tunggu kul 1 lbh ni. But serius la, tak terasa pun nak sambut new year. Takder perasaan pun pasal new year ni. Lebih ghairah nak tunggu gerhana. Tp mlm tu mmg bosan giler pun. Ngn tv takder citer menarik, bosan gegila. Dok ngadap la FB tu. sampai semua kebun2, ternakan ikan semua tu aku pusing.

Last2 kul 1 lbh, pi kuar umah, tgk bulan. Bulan tgh cerah giler. But dilindungi oleh awan2. So masuk umah balik. Mata dah ngantuk giler, pi lepak bilik adik kat bawah. Dlm kul 2, pi kuar balik, bulan nampak la full moon, tp cam lom jadi. So mls nak tunggu, ngan mata ngantuk gegila, naik masuk balik bilik, terus zzzzzz...

Aku terbgn kul 5 lbh, tp intai kot tingkap jer, lepas tu sambung tutup mata...sampai lah subuh baru bgn. Dan utk menggantikan panjat bukit, aku pi la jogging kat P8.

So itulah sambutan new year aku. Hopefully this year akan memberi lebih kebahagian berbanding kesedihan...May Allah bless me..amin..

No comments: