Thursday, September 11, 2008

Shopping di Bandung 7

Pg tu, sbb member aku sibuk ada meeting pasla bisnes dia ngan org situ, dan kemungkinan lambat nak siap..so aku sambung tidur sampai la kul 8 lbh pg (ikut waktu sana)

Bila org hotel tu htr mknn, aku siap2 dan member pun abis meeting, kitaorg terus ambik teksi sbb member nak pos brg2 dia ke malaysia..yelah byk weh nak angkut naik flight
So kitaorg pi P.Pos dia, then packing brg kat situ...aku yg kebosanan tak tahu nak wat apa, aku pun ckp ngan member, aku nak jln2 round2 situ..
Berani la kan sbb masing2 guna prepaid sana, so in case apa2 leh calling2..

So aku jln2 la kat bandar bandung tu, sambil mencari money changer sbb duit kehabisan sedangkan byk lagi brg nak dibeli...
Aku berjln sampai la ke PAsar BAru. barulah member call, tanya kat ner. So aku ckp kat mana aku time tu dan bg direction kat dia sbb mmg kitaorg plan nak pi lagi Pasar Baru utk beli brg last (jeans kawan ngan baju diri sendiri yg baru sedar, rupanya utk diri sendiri satu pun tak beli)

Tgh menunggu member sampai, mujur lah Allah sayangkan hambanya, dpn mata besar jer sign board, Money Changer...kat sini susah tul nak carik money changer kecuali kat bank. Bank biasalah rate dia mahal sikit kan..

So aku ikuttttt jer signboard bgnn tu (jauh gak menapak sbnrnya) di spjg jln kedai2 org jual kain tshirt..dahler ramia giler org..so aku jln kat tepi jln instead of lalu kat mmg tmpt org jln kaki..
Akhirnya sampai gak situ then dapat la tukar duit kat situ ngan tukran yg agak rendah banding ngan kat bank situ..yeeehaaaaaa ada duit balik...

So ngan semangat, sambung la shopping..so beli la baju kebaya yg dah siap..tetiba jer ari ni cam susah plak nak jumpa kedai yg ready made..padahal sblm2 ni bersepah jumpa..mungkin carik dlm nak cepat sbb takut tertinggal flight...

ambik jer mana yg rs jumpa dah ok...lepas tu terus kitaorg jln kaki carik tmpt utk ambik teksi...dahler susah gile nak dpt teksi, siap silap naik angkutan lagi...
tp mujur org2 sana mmg membantu...so dpt gak la teksi..tp siap suh org teksi tu cepat sikit sbb risau flight tertinggal..yelah ada masa 2 jam jer lagi utk balik hotel then angkut bag then pi airport...dahler jalan jam giler2..risau giler kitoarg time tu

Sampai jer hotel, terus angkut beg yg mmg kitaorg dah ready letak kat receptionist then terus pi airport. mujur airport tak jauh sgt dari hotel kitaorg.
Sampai airport, ngan member kalut duit tak cukup, rs cam kelam kabut jer...mujur lepas tu member baru perasan yg rupanya byk lagi rupiah dlm purse dia yg dia lupa letak..
Check in, terus masuk kat tmpt menunggu...

tgh menunggu tu, hujan tetiba lebat...cam dah rs dah cam nak delay jer...rupanya mmg sah delay..sbbnya hujan lebat..dan plane dari mesia tak dpt mendarat kat situ sbb licin walaupun derang cuba mendarat sekali..so derang tukar direction pi jakrta if not mistaken ikut kata officer situ la...

so letih giler menunggu..airasia sediakan pastry utk penumpang dia dan air mineral...leh la buat lapik perut ktiaorg yg tgh lapar giler ni..yelah sibuk dok kejar flight, sampai lupa nak mkn..

dua pasang kaki yg sungguh penat berjln ke hulu ke hilir spjg hari (abaikan kasut kotor itu)

air je dpt tunjuk..mknn dah melantak awal2

tu br barang yg ktiaorg carry..lom brg masuk kabin lagi, ngan pos (aku tak pos la, kawan aku jer yg pos)

tp mmg lama giler menunggu sampai akhirnya derang bawakkan nasi dari kedai jepun (tu jer kedai yang terima order yg byk dlm masa singkat mengikut kata org airasia situ) utk kitaorg. apa lagi mkn sampai licin walaupun sbnrnya agak la tak sedap mn pun..yelah nasi cam pulut tu ngan nugget + sos + mayonis...cam pelik je padanan dia..tp lapar punya pasal, melantak jer lah..

Asal flight tu kul 12 lbh, di reschedule ker kul 5 lbh, then jadi ke kul 9 lbh mlm.... aduhhhhhh..penat giler menunggu...

Naik jer plane, terus cuba lelapkan mata sbb ngantuk giler tp spoil sbb org blkg sibuk dok borak dahler sore nyaring...tak tahan sgt, kitaorg minta derang slowkan volume sore derang..barulah leh tido...

Sampai LCCT, member dah tunggu, so kitaorg terus la pi balik umah dia sbb aku lupa mana letak kunci rumah..hehehe..

Sekian journey shopping aku ke bandung..next time nak pi sana lgi lah tp nak pi jln2 jer...sbb byk lagi tmpt yg aku tak pi

2 comments:

DianaJ's said...

Kak tumpang tanya; kat area bandung tu mmg banyak ke kedai2 yang jual baju kebaya siap ? lawa2 x? murah2 x? ehehe. InsyaAllah, ujung bulan ni nak kesana. tp dlm otak ni dok pk baju kebaya je. ye la, baju kebaya sana lawa2 je n murah2.


-diana-

plug2pin said...

sorry, baru perasan ini komen