Thursday, September 11, 2008

Minah Biro Angkasa hampeh (not all) hehe

Smlm kan...mmg naik darah tul aku...

Gini ceritanya..aku try la call org biro angkasa sbbnya aku nye pinjaman suppose abis bln 7 ari tu tp bln 8 still derang potong gak kan..so nak tanya la pesal kan.

So cam biasa machine yg jawab, tekan #1, then #1 lagi...barulah leh ckp ngan org dia...so aku ngan sopan santunnya ckp la

Aku: Saya plug(bukan nama sbnr) nak buat semakan pasal loan saya sbbnya saya nyer loan suppose abis bulan 7 tp derang still potong so nak tahu la apa status sy nyer akaun

MinahAkuRasaNakSeligi(MARNS) dgn nada cam malas nak layan sgt dan tensen: Koperasi mn?

Sabar lagi ni Aku: Koperasi? Hmm camner tu? tak fhm

MARNS (dgn cam nak marah): Koperasi mana?

Aku (yg tak fhm dan kurang dgr sbb line tak clear): Apa dia? (ngan harapan dia explain la camner kan)

MARNS (dgn nada marah): Ya Allah.........koperasi mn?????

Aku (yg masih sabar lagi ni cuba ckp elok2): Camni, saya buat loan ngan BSN, ...(tak smpt nak abis

MARNS (still nada marah dan cam tengking2 kita): kan senang, ckp jelah koperasi BSN

Aku ( bengang giler dah masa ni..ikut suka bapak dia jer marah2, aku ckp elok2 nak marah2 plak): saya mn lah tahu koperasi apa, kalau u ckp koperasi bank mn, senangla saya ckp..

MARNS (still tka puas hati): kan saya ckp koperasi mn, ckp jelah koperasi apa, ni saya tanya byk kali, tak fhm2 gak...

Aku (dah tahap bengang giler): awak tak explain camner la saya nak tahu..ckp la elok2 yg nak marah2 pesal..

MARNS (masih membebel2 marah): Sudahlah!!!!!!!!


Then terus dia letakkan tepon....panas tul hati aku. rasa nak je lempang minah tu..agaknya lupa sahur kot..tak pun laki dia lupa nak kejut dia sahur mlm td kot...

Then aku call lgi sekali, dia tak angkat. aku try call guna operator, ada la sorang mamat ni angkat..so settle problem aku..

Jgn deal ngan customer kalau tak pandai control emosi..

2 comments:

Zaidi Zainal said...

tulah masalahnya msian ni customer service agak kureng......sedih tu

plug2pin said...

tu la..kalau tak reti control emosi, baik jgn keje jadi CS