Wednesday, August 6, 2008

Swimming

Impian sejak dulu adalah utk pandai berenang...tp aku ni jenis yg penakut ngan air...takut lemas...tak konfiden bila masuk air..walaupun aku ni suka main air...mungkin salah satu sbb yg aku nmpk kenapa aku takut air adalah bila aku tgk mayat arwah anak jiran aku yg mati lemas kat laut..asalnya dia nak basuh tgn kat tepi pantai tu lepas mkn, sekali kena sambar ngan ombak, terus dibawa ke tgh...dan dia mati lemas...sampai skrg pun aku still ingat mayat dia camner....sadis kan..

dan bila aku sekolah pun, ada junior aku mati lemas kat Lata Tembakah sbb nak selamatkan org lain...aku tak sempat tgk mayat dia, sbb masa mayat di bawa ke sekolah utk dimandikan aku kuar pi umah makcik kawan aku...balik tu derang citer...rs sedih sgt sbb aku biasa tgk muka arwah...

bila org2 yg biasa kita tgk ni meninggal lemas, mmg la aku rs takut sgt...kalau kolam tu cetek, aku rs konfiden la sikit...tapi selalu la imagine mcm2..buat aku takut...same goes to bila pi laut..dok imagine ombak akan sambar aku pi ke tgh...tu yg berani main kat gigi pantai jer...

tp bila pikirkan, aku perlu pandai berenang, in case kalau jatuh dlm air ke apa2 kan, at least aku blh la nak selamatkan diri, tu yg usaha gak utk bljr..

mulanya aku bljr dari kawan2..just bodoh2 jer...tp still tak ok la..stkt masuk dlm air, kayuh2, tp time nak tarik nafas, kena berenti. pasla bljr, aku sempoi jer...pi mn2, kalau aku nmpk org tu terer, aku mintak jer derang ajar..tak kira la sapa..pernah gak panggil life guard suh dia ajar daripada dia dok atas kerusi dok tgk kitaorg berenang tka jadi kan..hehe..

bila semangat tu makin membara (cewah)..aku pun carik dlm internet, survey mn2 tmpt yg ok rega pun ok..so jumpalah satu tmpt namanya Aeroswim ni kat sri petaling...so start situlah aku belajar breaststroke nyer style...sampai la aku ok...suka sgt bila dah pandai berenang...

tp still tak puas sbb tahu satu style jer dan masih tak konfiden nak pi tmpt dlm sbb tak reti nak float....so accidently ari tu masa pi berenang kat P6, tegur sorang mamat ni dan dia willing utk ajar aku ngan kawan aku berenang tanpa bayaran..rs suka sgt...

so mlm td for our third lesson dia ajar utk kitoarg konfiden dlm air...dan aku berjaya menyelam tmpt dlm.......mungkin bg org lain, ni benda leceh jer...tp bg aku, itu satu pencapaian yg besar utk aku....sbb aku berjaya melawan perasaan takut aku selama ini.......thank you so much Bro....

No comments: