Wednesday, July 29, 2009

Sudoku

Hampir seminggu balik kg tp balik bukan sbb utk bercuti tp balik sbb ada keje. Tlg kawan utk settlekan something. So alang2 ada keje kat sana, blh la sekali jenguk family kan.

3 hari dok ulang alik pi situ cam pi keje (pi pg, balik ptg), terasa cam best plak kalau keje kat kg (tolak masalah la). Ngan makanan murah (RM20 sajer mkn tghr utk 5 org..so cheap), best tul la. Nak ambik gambar kat tmpt buat keje tu, tp tak berani sbb kat luar tu dah tulis, tak dibenarkan bawak tepon berkamera, tp derang bg lepas gak ler. Tp nak angkat tepon ala2 nak ambik gmbr pun tak berani sbb kawasan dia very strict. So after 3 days, akhirnya benda settle. My friend pun bila kitaorg call, siap excited giler dgr sorenya. Sian kat dia, org buat aniaya kat dia, tak dpt buat, terus blah gitu jer, terkontang kanting member...

Settle hal tu.....ni nak citer pasal hobby yg semakin parah. Yes, aku ni mmg la suka main sudoku. Dulu siap beli satu buku sudoku, bapaknya tebal, dari easy level sampai la advanced level. Ada dlm 1000 puzzles kot semuanya. So buku tu aku selalu gak bawak balik kg ker apa, sbb byk sgt, semua org blh main. Abg, adik2 aku pun giler sudoku, kakak aku pun, abg ipar aku pun baru berjinak2 nak main. So kalau bawak balik buku sebijik tu, jgn risau la, takkan abis nyer kalau sorang main..

Tp skrg ni hobby ni makin parah buat aku..hehehe...almaklumlah skrg ni aku dah install kat PSP tu. Sbnrnya dah lama install tp entahler kenapa tetiba jer sejak dua menjak ni, aku makin addicted yg terlampau main sudoku kat PSP tu. Every single minutes yg aku ada, aku main benda ni. Utk elakkan kkdg aku offkan dia, dan jgn sentuh dia. Kalau dulu aku main sudoku kat buku tu before tidur, sampai demam2 (sblm tidur dinasihatkan jgn bagi otak kena perah teruk sgt, nanti jadi cam aku ni) skrg ni main kat PSP tu time tgk tv (masa iklan), masa tunggu nak smbhyg, almost all the time la...Even nak gi ofis, lepas Subuh, make sure main dlm 2,3 round dulu baru bersiap nak gi ofis (sbb tu skrg ni asyik lmbt pi ofis). Parah2...





No comments: